
Globalna politika Sprečavanje mita i korupcije ima za cilj:
- jasno artikulisati posvećenost UniCredit Bank d.d. kao članice UniCredit Grupe zabrani mita i korupcije, kao i poštovanju mjerodavnih zakona o sprečavanju mita;
- definirati principe za identifikaciju i sprečavanje potencijalnog mita i korupcije kako bi se zaštitio integritet i ugled UniCredit Grupe;
- jasno saopštiti principe za sprečavanje mita i korupcije, kako internim, tako i eksternim sudionicima;
- dati okvir za Program sprečavanja mita i korupcije na nivou cijele Grupe.
Primarna načela Politike su:
- Nulta tolerancija na korupciju
- Posvećenost borbi protiv mita i korupcije
- Posvećenost globalnoj usklađenosti
Cilj Kodeksa profesionalnog postupanja je promicanje kulture usklađenosti, pružajući opis pravila, standarda, profesionalne etike i predanosti održivosti. Kodeks profesionalnog postupanja sastavljen je u skladu s vrijednostima koje njegujemo unutar UniCreditGrupe, a to su, prije svega, integritet, odgovornost i briga.
Kodeks profesionalnog postupanja navodi načela kojih se svi zaposlenici UniCredit Grupe i povezane treće strane moraju pridržavati kako bi osigurali visok standard profesionalnog ponašanja i integriteta pri obavljanju aktivnosti za ili u ime Banke.
Stoga ga treba smatrati referentnom tačkom, izvorom informacija koji omogućuje povlačenje granice između prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja u svakodnevnom radu.
Informacija klijentima/trećim stranama o mogućnosti prijave neprihvatljivog postupanja i zaštiti lica koja isto prijavljuju
UniCredit Bank d.d. kao članica UniCredit Grupe je posvećena njegovanju korporativne kulture temeljene na etičnom ponašanju i dobrom korporativnom upravljanju te stoga priznaje važnost primjene Pravila na kojem se temelje prijave neprihvatljivog postupanja od strane zaposlenika i trećih osoba.
Neprihvatljivo postupanje se odnosi na sve radnje i/ili propuste učinjene tokom rada ili one koji utiču na rad, a koji su ili bi mogli oštetiti ili ugroziti Banku/Grupu i/ili njezine radnike uključujući sljedeće oblike postupanja:
- nezakonito, nekorektno ili neetičko postupanje,
- kršenje zakona i propisa ili
- nepridržavanje internih pravila.
Neprihvatljiva postupanja uključuju između ostalog:
- mito i korupciju;
- pranje novca;
- kršenje financijskih sankcija;
- neetično ili neprofesionalno poslovno postupanje;
- kršenje zakona o zaštiti tržišnog natjecanja;
- trgovanje povlaštenim informacijama i/ili manipuliranje tržištem;
- šikaniranje;
- neprimjerno seksualno ponašanje;
- nasilničko ponašanje;
- prijevara;
- zloupotreba povjerljivih podataka kupaca i Društva;
- kršenje lokalnih zakona i propisa;
- nepridržavanje politika i postupaka Banke i Grupe;
- kršenje Kodeksa profesionalnog ponašanja i/ili drugih kodeksa etičkog ponašanja;
- druge nezakonite ili nepropisne prakse ili ponašanja.
Prijava neprihvatljivog postupanja
Svaki klijent/treća strana koji je svjestan ili ima opravdanu sumnju da su osobe koje posluju u okviru UniCredit Bank d.d. možda počinile neprihvatljivo postupanje ima pravo da prijavi neprihvatljivo postupanje.
Prijava neprihvatljivog postupanja vrši se na sljedeće načine:
- elektronskim putem direktoru Praćenja usklađenosti na e-mail adresu: Pracenje.Uskladjenosti@unicreditgroup.ba
ili
- dostavljanjem prijave poštom direktoru Praćenja usklađenosti, sa naznakom „prijava neprihvatljivog postupanja – ne otvarati!“ na adresu UniCredit Bank d.d., Kardinala Stepinca b.b, 88 000 Mostar.
Uz prijavu, prijavilac dostavlja i materijalne dokaze iz kojih proizilazi sumnja da je pokušano ili izvršeno neprihvatljivo postupanje, ukoliko je u posjedu takvih dokaza.
Zaštita zviždača/Whistleblowera
Banka pruža zviždaču zaštitu od svake vrste osvete, diskriminacije ili kažnjavanja uslijed podnošenja prijave u dobroj vjeri. Zabranjeno je osvećivanje i diskriminacija prema zviždaču, a ako se utvrdi postojanje istih, protiv odgovorne osobe može se pokrenuti disciplinski postupak.
Banka jamči tajnost ličnih podataka zviždača, svjedoka i predmetne osobe (fizičke ili pravne osobe imenovane u prijavi ili objavi kao osobe kojoj se kršenje pravila pripisuje ili s kojom je povezano).
Sve informacije koje zviždač podijeli prilikom podnošenja prijave, uključujući i identitet zviždača, će se čuvati u tajnosti osim u slučaju ako pristane da se identitet obznani te ako je obznanjivanje identiteta nužno kako bi se otklonila ili umanjila opasnost za zdravlje ili sigurnost osobe.