Back to top

Globalna politika Sprečavanje mita i korupcije ima za cilj: 

  • jasno artikulisati posvećenost UniCredit Bank d.d. kao članice UniCredit Grupe zabrani mita i korupcije, kao i poštovanju mjerodavnih zakona o sprečavanju mita;
  • definirati principe za identifikaciju i sprečavanje potencijalnog mita i korupcije kako bi se zaštitio integritet i ugled UniCredit Grupe;
  • jasno saopštiti principe za sprečavanje mita i korupcije, kako internim, tako i eksternim sudionicima;
  • dati okvir za Program sprečavanja mita i korupcije na nivou cijele Grupe.

Primarna načela Politike su:

  • Nulta tolerancija na korupciju
  • Posvećenost borbi protiv mita i korupcije
  • Posvećenost globalnoj usklađenosti
 
 
 

 

Cilj Kodeksa profesionalnog postupanja je promicanje kulture usklađenosti, pružajući opis pravila, standarda, profesionalne etike i predanosti održivosti. Kodeks profesionalnog postupanja sastavljen je u skladu s vrijednostima koje njegujemo unutar UniCreditGrupe, a to su, prije svega, integritet, odgovornost i briga.

 

Kodeks profesionalnog postupanja navodi načela kojih se svi zaposlenici UniCredit Grupe i povezane treće strane moraju pridržavati kako bi osigurali visok standard profesionalnog ponašanja i integriteta pri obavljanju aktivnosti za ili u ime Banke.

 

Stoga ga treba smatrati referentnom tačkom, izvorom informacija koji omogućuje povlačenje granice između prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja u svakodnevnom radu.

 

Kodeks profesionalnog postupanja

Informacija klijentima/trećim stranama o mogućnosti prijave neprihvatljivog postupanja i zaštiti lica koja isto prijavljuju

UniCredit Bank d.d. kao članica UniCredit Grupe je posvećena njegovanju korporativne kulture temeljene na etičnom ponašanju i dobrom korporativnom upravljanju te stoga priznaje važnost primjene Pravila na kojem se temelje prijave neprihvatljivog postupanja od strane zaposlenika i trećih osoba.

Neprihvatljivo postupanje se odnosi na sve radnje i/ili propuste učinjene tokom rada ili one koji utiču na rad, a koji su ili bi mogli oštetiti ili ugroziti Banku/Grupu i/ili njezine radnike uključujući sljedeće oblike postupanja:

  • nezakonito, nekorektno ili neetičko postupanje,
  • kršenje zakona i propisa ili
  • nepridržavanje internih pravila.

Neprihvatljiva postupanja uključuju između ostalog:

  • mito i korupciju;
  • pranje novca;
  • kršenje financijskih sankcija;
  • neetično ili neprofesionalno poslovno postupanje;
  • kršenje zakona o zaštiti tržišnog natjecanja;
  • trgovanje povlaštenim informacijama i/ili manipuliranje tržištem;
  • šikaniranje;
  • neprimjerno seksualno ponašanje;
  • nasilničko ponašanje;
  • prijevara;
  • zloupotreba povjerljivih podataka kupaca i Društva;
  • kršenje lokalnih zakona i propisa;
  • nepridržavanje politika i postupaka Banke i Grupe;
  • kršenje Kodeksa profesionalnog ponašanja i/ili drugih kodeksa etičkog ponašanja;
  • druge nezakonite ili nepropisne prakse ili ponašanja.

 

Prijava neprihvatljivog postupanja

Svaki klijent/treća strana koji je svjestan ili ima opravdanu sumnju da su osobe koje posluju u okviru UniCredit Bank d.d. možda počinile neprihvatljivo postupanje ima pravo da prijavi neprihvatljivo postupanje.

Prijava neprihvatljivog postupanja vrši se na sljedeće načine:

 ili

  • dostavljanjem prijave poštom direktoru Praćenja usklađenosti, sa naznakom „prijava neprihvatljivog postupanja – ne otvarati!“ na adresu UniCredit Bank d.d., Kardinala Stepinca b.b, 88 000 Mostar.

Uz prijavu, prijavilac dostavlja i materijalne dokaze iz kojih proizilazi sumnja da je pokušano ili izvršeno neprihvatljivo postupanje, ukoliko je u posjedu takvih dokaza.

 

Zaštita zviždača/Whistleblowera

Banka pruža zviždaču zaštitu od svake vrste osvete, diskriminacije ili kažnjavanja uslijed podnošenja prijave u dobroj vjeri. Zabranjeno je osvećivanje i diskriminacija prema zviždaču, a ako se utvrdi postojanje istih, protiv odgovorne osobe može se pokrenuti disciplinski postupak.

Banka jamči tajnost ličnih podataka zviždača, svjedoka i predmetne osobe (fizičke ili pravne osobe imenovane u prijavi ili objavi kao osobe kojoj se kršenje pravila pripisuje ili s kojom je povezano).

Sve informacije koje zviždač podijeli prilikom podnošenja prijave, uključujući i identitet zviždača, će se  čuvati u tajnosti osim u slučaju ako pristane da se identitet obznani te ako je obznanjivanje identiteta nužno kako bi se otklonila ili umanjila opasnost za zdravlje ili sigurnost osobe.

 

Informacije o obradi osobnih podataka u svrhu obrade prijave neprihvatljivog postupanja (tzv. Whistleblowing)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo